خرید آینه و شمعدان-اولینو
دکوراسیون

چرا باید در خرید آینه شمعدان مدرن دقت کنیم؟

5
(100)

خرید آینه شمعدان مدرن

آینه و شمعدان سالیان سال است که در فرهنگ ایران وجود دارد و قرار دادن آن در سفره عقد و ازدواج از رسوم کهن محسوب میشود. خرید آینه و شمعدان مدرن باید با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود که دلایل آن را در این مقاله خواهید خواند. در این نوشتار شما را با مفهوم این رسم قدیمی ایرانی آشنا می کنیم؛ انواع آینه و شمعدان و کاربردهای آن راخواهیم گفت و شما را در انتخاب درست برای خرید آینه و شمعدان یاری خواهیم داد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع آینه به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

آینه و شمعدان بر سر سفره عقد

آینه و شمعدان سفره عقد

آینه و شمعدان یکی از عناصر همیشگی و جدا ناپذیر سفره های عقد ایرانی است. خرید آینه و شمعدان نخستین کاری است که هر عروس و دامادی برای مهیا کردن وسایل مورد نیاز مراسم عقد انجام میدهند. حال این پرسش مطرح میشود که چرا سالهای دراز بر سر همه سفره های عقد ایرانی آینه و شمعدان قرار میگیرد.

گذشتگان آینه را نماد و مظهر آب و روشنایی می‌دانسته اند. آنان معتقد بودند که به هنگام جاری شدن خطبه عقد، وجود آینه در شروع این پیوند مقدس روشنایی خواهید بخشید. وقتی عروس و داماد در آغاز پیوندشان یکدیگر را درون آینه میبینند دل هایشان به هم نزدیک شده و پیوند میخورد.

ایرانیان باستان معتقد بودند که وجود شمعدان در کنار آینه به زندگی دو زوج گرمی خواهد بخشید. قرار گرفتن دو شمعدان در طرفین آینه نماد و مظهر حضور دو سرباز نگهبان است که برای روشنایی و محافظت از خوشبختی عروس و داماد نگهبانی داده و آماده جنگیدن هستند.

در خرید آینه و شمعدان دقت کنید

خرید آینه و شمعدان باید با دقت و ظرافت بیشتری صورت بگیرد. پیش از سفارش و خرید به کاربردهای آن پس از مراسم عقد توجه کنید. انتخاب شما معطوف به این مسئله نباشد که آینه و شمعدان را برای سر سفره عقد میخواهید چرا که پس از مراسم باید از آن در منزلتان استفاده کنید.

انتخاب آینه و شمعدان باید دقیق و همراه با آینده نگری باشد. پس از مراسم عقد در کجا از آن استفاده خواهید کرد؟ درون بوفه و یا بر روی میز کنسول؟ آیا آینه و شمعدان خریداری شده با سایر مبلمان خانه و دکوراسیون داخلی خانه همخوانی دارد؟ اولینو شما را در انتخاب صحیح و مناسب راهنمایی خواهد کرد.

به مدل دو شمعدان دقت کنید

شاید با شنیدن نام آینه و شمعدان تصور کنید آینه رکن اصلی زیبایی محسوب میشود اما ترکیب این دو در کنار یکدیگر است که یک عنصر زیبای دکوراتیو خلق میکند. از نقش شمعدان ها در جلوه بیشتر آینه نمیتوان به سادگی گذشت. شمعدان ها از نظر کاربرد دو نوع هستند: شمعدان هایی که شمع روی آن قرار میگیرد و شمعدان هایی که به جای شمع لامپ به آن متصل شده و برقی هستند.

به هنگام خرید آینه و شمعدان به تعداد شاخه های شمعدان نیز توجه کنید. بعضی از شمعدان ها چند شاخه و بعضی مدل ها تک شاخه هستند.

اندازه آینه و شمعدان

 

به هنگام انتخاب و خرید آینه و شمعدان به اندازه آن توجه کنید. پس از مراسم عقد میخواهید از آن در کجا استفاده کنید و چقدر فضای خالی دارید. اگر در آپارتمان کوچک زندگی میکنید به هنگام سفارش میتوانید آینه و شمعدان های دیواری را انتخاب کنید که فضای کمتری را اشغال میکنند. اگر میخواهید آن را بر روی میز کنسول، طاقچه و یا بوفه قرار دهید قبل از خرید فضای مورد نظر را حتما اندازه بگیرید.

انواع آینه و شمعدان

آینه و شمعدان مسی فیروزه

  • آینه و شمعدان برنجی و برنزی
  • آینه و شمعدان استیل
  • آینه و شمعدان طلا
  • آینه و شمعدان نقره
  • آینه و شمعدان چوبی
  • آینه و شمعدان مس و خاتم
  • آینه شمعدان میناکاری
  • آینه و شمعدان فیروزه کوبی

برای خرید و مشاهده قیمت انواع آینه و شمعدان به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *