آینه دکوراتیو کاربرد آینه تزئینی در طراحی داخلی
راهنمای خرید, مقاله

آینه دکوراتیو و کاربردهای آن در طراحی داخلی

3.7
(3)

آینه دکوراتیو مدرن

یکی از عناصر بسیار مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی منازل و دفاتر کار، که به فضای داخلی شما جلوه بصری ویژه ای می‌دهد، آینه دکوراتیو است. در طول شبانه روز شما حداقل یک بار خود را در آینه می‌بینید اما اینکه استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی فضای منزل یا محل کارتان چه تاثیرات مثبت و جذابی بر زیبایی محیط می‌گذارد و چه کاربردهایی در فضای داخلی ایفا می‌کند، مبحثی است که در این نوشته به آن می‌پردازیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع آینه دکوراتیو به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

آینه‌های دکوراتیو

خرید سفارش اینترنتی آینه دکوراتیو مدرن

عموما آینه‌ها به دو نوع آینه‌های کاربردی و آینه‌های تزئینی و دکوراتیو تقسیم می‌شوند. بسته به شرایط محیط، مساحت فضا، میزان نورگیری آن، نوع کاربری محیط و سایرعناصر دکوراتیو به کار رفته‌ در فضا با نظر طراحان داخلی در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب درست بین این دو نوع آینه از آن جهت حائز اهمیت است که برای داشتن فضایی استاندارد و زیبا، باید اصول اولیه رعایت شده و استفاده‌ای اندازه و به جا صورت بگیرد.

آینه‌های کاربردی بیش از زیبایی و جلوه بصری بر عملکرد تمرکز بیشتری داشته و تنها جهت ایجاد بازتاب نور مناسب در فضای مورد نظر و نمایش و بازتاب تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرند. آینه‌های دکوراتیو در نقطه مقابل بوده و زیبایی و جلوه بصری محیط در طراحی و ساختشان بر عملکرد به عنوان یک آینه اولویت دارد. اما با توجه به تنوع بسیار در بین آینه‌های دکوراتیو، بسیاری از این نوع هر دو خواسته شما را برآورده می‌کنند و در کنار زیبایی، کاربرد اصلی یک آینه را نیز انجام داده و یک دکوراسیون داخلی شیک و زیبا برایتان فراهم می‌کنند.

چند نکته پیش از خرید آینه دکوراتیو

پیش از خرید آینه دکوراتیو در نظر گرفتن چند نکته کلیدی می‌تواند شما را در انتخاب درست و مناسب کمک و یاری بدهد. نخست آنکه آینه دکوراتیو را می‌خواهید برای چه مکانی انتخاب و تهیه کنید و کاربری آنان چیست؟ زیرا آینه ها با قاب‌ها و اندازه‌های مختلف و تنوع در طراحی و برش می‌توانند برای مکان‌های متفاوتی مناسب‌تر باشند. به عنوان مثال آیا برای اتاق خواب یا استراحتتان قصد خرید آینه دکوراتیو دارید یا اتاق مطالعه یا کار؟ برای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی می‌خواهید آینه سفارش دهید یا برای راهروها.

نکته بعدی در انتخاب و خرید آینه تزئینی مساحت فضای داخلی مورد است که میخواهید در آن از آینه استفاده کنید. دقت کنید که متناسب با فضایی که در اختیار دارید، اقدام به انتخاب آینه‌ای با ابعاد مناسب کنید چرا که درست است آینه بازتاب دهنده روشنایی، نور و تصاویر است اما در متناسب بودن ابعادش با فضای داخلی مورد نظر باید دقت بیشتری به خرج دهید.

از جمله دیگر مواردی که به هنگام انتخاب یک آینه دکوراتیو باید در نظر گرفته شود سبک آینه و شکل آن از نظر طراحی و ساخت  و همچنین جنس قاب و فریم آن است که باید دقت کنید که با رنگ‌ها و فرم قالب دکوراسیون داخلی شما همخوانی داشته باشد.

متریال و جنس قاب آینه‌های تزئینی

متریال و جنس قاب آینه‌ تزئینی

اکثر غریب به اتفاق آینه‌های دکوراتیو مدرن، در قاب یا فریم قرار می‌گیرند که جنس آنها اکثرا از چوب، انواع فلزها و شیشه ساخته شده است.

آینه تزئینی چوبی، به دو نوع تقسیم بندی می‌شوند، آینه‌های دکوراتیو چوبی کلاسیک و آینه‌های تزئینی چوبی مدرن. اگر دکوراسیون داخلی، سبک مبلمان، پرده‌ها و فرش‌ها از نوع کلاسیک و سنتی هستند از آینه‌‌ای با قاپ چوبی به رنگ تیره‌تر و از نظر وزنی، سنگین تر استفاده کنید. آینه‌‌های چوبی مدرن، رنگی روشن‌تر دارند و سبک وزن‌تر بوده و مناسب فضای داخلی با سبک و سیاق مدرن از نظر طراحی داخلی است.

آینه دکوراتیو با قاب استیل، به دلیل شباهتشان به طراحی صنعتی، بسیار جذاب و پرطرفدار هستند و از استیل نقره‌ای مات، برنج، مس و یا فلز به رنگ مشکی استفاده شده است.

آینه مدرن با قاب شیشه‌ای، این مدل آینه ها که درون قابی شیشه‌ ای به رنگ دودی یا شکلاتی قرار می‌گیرند، آینه‌های زیبا و مدرن بوده و یکی از المان‌های موثردر  دکوراسیون داخلی به عنوان یک عنصر با جلوه بصری محسوب می‌شوند.

کاربرد آینه مدرن دکوراتیو و محل قرارگیری در فضای داخلی

کاربرد آینه مدرن دکوراتیو محل قرارگیری فضای داخلی

آینه برای در ورودی: یکی از شایع ترین مکان‌هایی که طراحان داخلی آن را مناسب برای قرارگیری آینه می‌دانند، درهای ورودی است. ورودی در اصلی منزل، ورودی اتاق نشیمن یا پذیرایی، اتاق غذاخوری و هر مکان دیگری که در نقطه تاریکتری از نظر روشنایی قرار دارد تا به بدین ترتیب موجب افزایش روشنایی گردند. بدین ترتیب که آینه مقابل مکان‌های روشنتر فضای داخلی شماست تا بازتاب دهنده و نور و جبران کننده روشنایی در محل قرارگیری خود باشد.

آینه دکوراتیو در اتاق خواب: اگر خود را یک فرد رومانتیک می‌دانید، استفاده از آینه در اتاق خواب می‌تواند به آرامش و گرامی فضای محیط کمک کند. آینه‌های دکوراتیو در اتاق خواب ها معمولا یا به صورت قدی و یا با طرح‌های هندسی جذاب بر روی دیوار بالای تخت خواب و یا دیوار روبروی آن نصب می‌شوند.

آینه بالای شومینه: از آنجا که آتش نماد آب و آینه نماد آب است(نظریه فنگ شویی)، در طراحی داخلی قرار دادن آینه دکوراتیو بر روی دیوار بالای شومینه تعامل و تعادلی دلپذیر بین آتش و آب برقرار خواهد کرد.

آینه در اتاق غذاخوری: آینه‌های تزئینی و دکوراتیو را می‌توانید در فضای اتاق ناهارخوری و بر روی یکی از دیوارهای موازی با طول میز غذاخوری خود نصب کنید. معمولا در این مکان از آینه های بزرگتر و تقریبا هم اندازه و یا متناسب با طول میز ناهرخوری استفاده می‌کنند که محیط این بخش از منزل را سرزنده تر و جذاب تر خواهد کرد.

آینه دکوراتیو هنری: این مدل آینه‌ها که با سبکی مدرن و هنری تر نسبت به سایر آینه‌ها طراحی و ساخته می‌شوند، می‌توانند عنصری موثر در طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن شما باشند و قرار گرفتن آنها بر روی دیوار پشت مبل‌های بزرگ چند نفر با چینش مناسب می‌تواند زیبایی چند برابری به فضای اتاق شما بدهد.

آینه دکوراتیو در نقش پنجره: در فضاهایی که با کمبود پنجره مواجه هستید، انتخاب آینه‌هایی با اشکال هندسی مربع و مستطیل و قرار گرفتن دو یا چند آینه با فاصله در کنار هم، جبران کننده خواهد بود و از آنجا که آینه‌های منعکس کننده تصاویر دیوارها و اشیا مجوار خود نیز هستند. با خرید و نصب آینه به این صورت خود یه فضای اتاق، به نوعی پنجره اضافه کردید.

آینه دکوراتیو نقش پنجره

نما و تصویر طبیعت در آینه دکوراتیو: یکی از مرسوم‌ترین و مناسب‌ترین مکان‌ها برای نصب آینه، قرار دادن بر روی دیواری است که پنجره های دیوار روبرو به سمت طبیعت، باغ و درخت باز می‌شوند و با این روش شما زیبایی طبیعت و سرزندگی آن را در فضای داخلی خود آورده و دوچندان می‌کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع آینه دکوراتیو به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد امتیاز 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *