خرید مجسمه فانتزی
راهنمای خرید, مقاله

مجسمه فانتزی – راهنمای خرید مجسمه فانتزی دکوراتیو

5
(105)

خرید مجسمه فانتزی

راهنمای خرید مجسمه فانتزی

مجسمه و مجسمه سازی از دوران سنگی و عصر حجر در دل تاریخ متولد شد و سپس در دوران کلاسیک و گوتیک ادامه یافت و تا به امروز ساخت و استفاده از آن ادامه داشته و مجسمه‌هایی اعجاب انگیز خلق شده است. در این ایام مجسمه فانتزی که به عنوان یک عنصر مهم و جذاب در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و نقش مهمی در افزایش زیبایی و جلوه بصری فضای داخلی و بیرونی منازل، دفاتر کار و اماکن عمومی ایفا می‌کند، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

در این مقاله برآنیم که شما را با انواع مجسمه‌ها آشنا و راهنمایی کنیم تا در انتخاب و خرید یک یا چند مجسمه فانتزی مسیری راحت‌تر را طی کرده و انتخابی مناسب و متناسب با فضای دکوراسیون داخلی خود داشته باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع مجسمه فانتزی به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

پیدایش مجسمه

در آن زمان که مصالح و مواد شیمیایی مناسب کشف نشده بود و هنرمندان و مجسمه سازان در طراحی و ساخت مجسمه‌ها از سبک رئالیسم و واقع گرایانه استفاده می‌کردند و از طبیعت اطراف خود برای خلق اثر الهام می‌گرفتند، چاره‌ای وجود نداشت جز به کارگیری مواد و متریال طبیعی و ارزشمند .

مجسمه های سنگی، مرمری، مجسمه برنزی، تندیس‌های نقره، مجسمه طلا، مجسمه چوبی و سایر مواد پرارزش تنها متریال موجود برای مجسمه سازی بودند و با زحمت فراوان ساخته شده و قیمت‌های بسیار کلانی داشتند و قشر اکثریت جامعه توان  تهیه و خریدشان را نداشتند.

اما این روزها و با پیشرفت تکنولوژی و تنوع در مواد و مصالح اولیه، امکان ساخت مجسمه‌ با متریال مختلف فراهم شده و طراحی‌ها نیز به ساخت مجسمه‌های رئال و الهام گرفته از طبیعت محدود نشده و مجسمه های دکوراتیو  زیادی برای بخشیدن زیبایی به محیط شما موجود هستند.

مجسمه فانتزی منزل

انواع مجسمه

  • مجسمه پیکره : این مدل مجسمه‌ها برگفته از تندیس، سردیس و پیکره انسان و اشخاص برجسته تاریخ جهان هستند و جز دسته‌ی مجسمه های کلاسیک و با سبک رئال محسوب می‌شوند. مجسمه‌هایی از نماد مادر، مجسمه گاندی، مجسمه داوود، مجسمه مسیح و غیره که هنوز هم بین افراد مختلف با سلیقه‌ها و علاقه مندی‌های مختلف برای تزئین فضای دکوارسیون محبوب هستند.
  • مجسمه‌های اقتباسی: این مدل مجسمه ها اقتباس گرفته از سایر هنرهای تجسمی هستند، مجسمه هایی مفهمومی که از آثار نقاشی، خطاطی و غیره الهام گرفته‌اند و با جنس‌های مختلف و اندازه‌های متفاوت و متنوع، عناصری جذاب برای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند.
    مجسمه‌هایی که در اندازه‌های کوچک مناسب قرار گرفتن بر روی میز، کتابخانه، کنسول، میز کار و … هستند و در ابعاد بزرگ‌تر می‌توان از آنها در کنار ستون‌ها و میزهای دکوراتیو یا کنج فضای اتاق استفاده کرد.
  • مجسمه حیوانات:مجسمه هایی با سبک رئال و واقع گرایانه که در طراحی آنها می‌توان به اسب‌های جنگی ، پرندگان، مجسمه شیر، گرگ و غیره اشاره کرد که در ابعاد کوچک و بزرگ و متناسب با محل محل قرارگیری و فضا در دکوراسیون داخلی استفاده و کاربرد زیادی دارند و به آن جلوه و نمایی خاص می‌دهند.
  • مجسمه مدرن:

    در این مدل مجسمه ها تمرکز از اندام و آناتومی پیکره انسان یا حیوان بیشتر بر روی خلاقیت ذهنی معطوف است. رویا، هیجان، آرزوها، تخیلات و احساسات به ساختار طراحی این مجسمه‌ها راه یافته و در جنس و متریال دیگر به سنگ و چوب به عنوان مواد اولیه تولید مجسمه محدود نیستند.در مجسمه‌های فانتزی و دکوراتیو مدرن، موادی همچون فایبرگلاس، رزین، گچ، کریستال، شیشه و چینی و حتی ترکیب چند ماده با هم استفاده می شود و این روزها طرفداران پر و پاقرصی برای خرید و استفاده در فضای داخلی منازل و دفاتر کار پیدا کرده‌اند.

  • کتیبه: کتیبه‌ها و یا سنگ نوشته‌های باستانی از دوران مختلف تاریخ از جمله عناصر دکوراتیو و پر طرفدار به شمار می‌روند.
  • مجسمه مدرن پاپیه ماشه: مجسمه‌های پاپیه ماشه با خمیر کاغذ ساخته می‌شوند و هنر خلق شده از دل کاغذهای باطله محسوب می‌شوند. روشی زیبا و جذاب برای بازیافت کاغذهای باطله که با هنر و خلاقیت سازنده مجسمه تبدیل به یک مجسمه تزئینی جذاب برا دکوراسیون داخلی، اتاق و منازل تبدیل می‌شود.
  • مجسمه مدرن

  • مجسمه‌های فانتزی مینیمال دکوراتیو:

    مجسمه‌های مینیمال بر پایه مکتب هنری مینیمالیسم یا کمینه‌گرایی طراحی و ساخته می‌شوند. سازنده و خالق این مجسمه فانتزی و دکوراتیو بیش از آنکه خود را اسیر پیچیدگی‌های فلسفی کند آن را بر پایه سادگی و ظرافت طراحی و اجرا می‌کند.

این مدل مجسمه‌های مینیمال که جز دسته مجسمه‌های مدرن است، در اتاق‌های نشیمن، اتاق پذیرایی، اتاق کار برای قرارگرفتن بر روی میز کار یا کتابخانه، اتاق خواب و غیره استفاده  بسیار زیادی دارد و به دلیل خلاقیت در طراحی و ابعاد، حجم و وزن کمتر برای خرید هدیه نیز در مناسبت‌های مختلف، طرفداران بسیار زیادی دارد.

خرید مجسمه فانتری مدرن

از آنجا که در این ایام اکثرا خانه‌های ویلایی با مساحت‌های وسیع جای خود را به برج‌های بلند و آپارتمان‌هایی با مساحت کوچکتر داده‌اند، استفاده از عناصر اصلی و جانبی دکوراسیون همچون مبلمان، پرده، میز و سرویس‌های و همینطور المان‌های تزئینی همچون مجسمه و گلدان به سمت سبک‌های مدرن، ساده‌تر و کم‌جا تر سوق داده شده‌اند و در این شرایط خرید مجسمه‌های فانتزی مدرن و مینیمال از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

دقت کنید که اگر قصد خرید مجسمه تزئینی دارید، قبل از انتخاب و نهایی کردن سفارش حتما فضای داخلی منزل یا محل کار خود را مورد ارزیابی قرار داده و با توجه سبک استفاده شده در دکوراسیون داخلی خود بهترین و مناسب ترین مجسمه فانتزی دکوراتیو را انتخاب کنید.

خرید مجسمه فانتزی در اولینو

مشاوران و کارشناسان فروش در اولینو همیشه آماده راهنمایی شما جهت انتخاب درست و مناسب نیازتان به هنگام خرید مجسمه‌های مدرن است. به راحتی می‌توانید با اولینو تماس گرفته و یا در وب سایت اولینو مجسمه مورد پسند خود را انتخاب و سفارش دهید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع مجسمه فانتزی به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 105

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *