استند لپ تاپ مناسب خود را چگونه انتخاب کنیم؟
راهنمای خرید, مقاله

استند لپ‌ تاپ مناسب خود را چگونه انتخاب کنیم؟

5
(5)

همه چیز در مورد پایه نگهدانده لپ‌ تاپ

برای انتخاب و خرید استند لپ تاپ، رعایت فاکتورها و پارامترهای مشخصی لازم است  که در این نوشته شما را با آنها آشنا می‌کنیم. کاربردها و کارایی استند‌های لپتاپ یا پایه نگهدارنده لپ‌ تاپ را معرفی کرده و می‌کوشیم شما را با انواع استند لپ تاپ که در بازار ایران موجود هستند آشنا کنیم تا به هنگام خرید، انتخاب مناسب‌تر و کارآمدتری داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع استند لپ تاپ به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

استند لپ‌ تاپ چیست

استند لپ‌ تاپ چیست

استند لپ‌ تاپ یا پایه لپتاپ نیز همانند استند گوشی موبایل، جز یکی از کاربردی‌ترین اکسسوری‌های موجود در بازار است که بسیاری از اهمیت استفاده از آن غافل هستند. از آنجا که کیبورد یا صفحه کلید از نظر شاخصه‌های ارگونومیک باید زاویه دار بوده و به سمت کاربر متمایل باشد، لزوم استفاده از پایه نگهدارنده یا استند لپ‌ تاپ برای کاهش آسیب‌های احتمالی به بدن بیش از پیش احساس می‌شود.

استند لپ‌ تاب یک اکسسوری و از لوازم جانبی است که لپ تاپ را روی آن قرار داده و می‌توانید آن را بالاتر از سطح میز یا هر سطح دیگری قرار دهید. استفاده طولانی از لپ‌ تاپ در سطوح نامناسب و زاویه نادرست، آسیب‌های جدی به بینایی، مهره‌های کمر، ستون فقرات، گردن و مچ دست و انگشتان وارد خواهد کرد که با تهیه و خرید استند لپ‌تاپ و قرار دادن دستگاه بر روی آن و تنظیم ارتفاع و زاویه می‌توان از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

استند لپ‌ تاپ چگونه از ابتلا به آسیب‌های احتمالی به سلامت جلوگیری می‌کند؟

یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام استفاده از کامپیوتر و صرف زمان نسبتا طولانی مقابل مونیتور بر رعایت آن تاکید می‌شود این است که مونیتور درست مقابل چشمام شما قرار داشته باشد تا سر و گردن شما در حالتی طبیعی قرار گرفته و مجبور نشوید که سرتان را به بالا یا پایین متمایل کنید.

یکی از دلایل استفاده از استند لپ‌ تاپ فراهم کردن همین شرایط است زیرا با قرار گرفتن لپ‌ت اپ بر روی میز و ارتفاع کم آن، عملا شما مجبور هستید برای دیدن و تمرکز بر صفحه نمایش و مونیتور سر خود را پایین نگه دارید که این امر برای مدت طولانی بسیار آسیب زننده است. تحقیقات نشان داده‌اند که تنها با خم شدن 15 درجه‌ای سر به پایین، گردن شما وزنی دو برابر وزن سر را تحمل خواهد که فشاری زیاد و آسیب زننده محسوب می‌شود.

حتما این پرسش برایتان مطرح می‌شود که اگر لپ‌ تاپ را بالاتر از سطح میز قرار دهم چگونه از کیبورد و صفحه کلید استفاده کنم!؟.

اکثر کیبوردها در لپ تاپ‌ها کاملا ارگونومیگ طراحی نشده‌اند و کاربری لپ‌ تاپ هم اینچنین و برای استفاده‌های طولانی مدت نیست. اما اگر شما استفاده بیشتر و طولانی مدتی از لپتاپ دارید، توصیه می‌شود که در کنار تهیه یک استند و پایه، از یک کیبورد دوم استفاده کنید.

استند لپ‌ تاپ کول‌ پد فن‌ دار و مزایای آن

استند لپ‌ تاپ کول‌ پد فن‌ دار

یکی از عمده مشکلات لپ‌ تاپ‌ها داغ کردن و حرارت بیش از اندازه آنها پس از استفاده طولانی مدت و یا پردازش و اجرای برنامه‌های گرافیکی، ویدئویی و بازی است. حرارت لپ‌ تاپ از این جهت نسبت به کامپیوترهای رو میزی با کیس بیشتر است که کلیه قطعات سخت افزاری آن در فضایی محدود و نزدیک کنار هم نصب شده‌اند. هر چند امروزه لپ‌ تاپ‌های مدرن مجهز به سیستم‌های خنک کننده اضافی هستند اما همچنان کاربران از این مشکل گلایه دارند.

حرارت بیش از حد در لپ‌ تاپ که با استفاده طولانی مدت ایجاد می‌شود، آسیب‌های جدی به آن و قطعات داخلی‌اش وارد خواهد کرد که تهیه و خرید یک پایه و استند لپ‌ تاپ کول‌ پد و فن دار راه حل این مشکل است و شما با تهیه آن با یک تیر دو نشان خواهید زد. هم با تنظیم ارتفاع و زاویه استند، شرایط مساعد از استفاده را برای خود و سلامتی جسمانی‌تان فراهم می‌کنید و هم از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می‌کنید.

مشخصات و ویژگی های استند لپ‌ تاپ فن‌ دار (کول پد):

  • حمل و جابجایی آسان و راحت
  • سبک و کم جا بودن
  • سیستم خنک کننده با یک یا چند فن
  • طراحی ارگونومیک

کول‌ پد و کاربردهای آن

به دستگاه یا پدهای خنک کننده ای که با به جریان انداختن هوا از زیر باد خنک تولید کرده و باعث کاهش حرارت لپ تاپ می‌شود کول پد می گویند. از آنجا که اکثر لپ تاپ ها پس از استفاده طولانی مدت و به هنگام استفاده از برنامه ها و بازی های سنگین که موجب افزایش فعالیت CPU  و حافظه داخلی دستگاه میشوند با افزایش فعالیت و حرارت روبرو میشوند، استفاده از کول پد CoolPad  برای جلوگیری از آسیب به قطعات لپ تاپ و باطری، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

تصور کنید که با خرید یک استند لپ تاپ فن دار بتوانید هم محل استقرار لپ تاپ خود را سر و سامان دهید و هم عملکرد و عمر دستگاه افزایش یابد.

خرید استند لپ‌ تاپ و نکاتی که باید به آنها توجه کنید

خرید استند لپ‌ تاپ و پایه لپ تاپ

در بازار ایران پایه و استندهای لپ‌ تاپ‌ متنوعی موجود است. مهمترین فاکتوری که د رانتخاب یک پایه و استند باید در نظر بگیرید، تناسب آن با مدل، ابعاد و وزن لپ‌ تاپ شماست. برای لپ‌ تاپ‌های کوچک و در حدود 15 اینچ و کمتر از مدل استند‌های مینیمال و سبکتر می‌توانید استفاده کنید. اگر لپ‌ تاپ شما بزرگ است و کاربری آن برای اجرای برنامه‌های سنگین و یا بازی و گمینگ است، تهیه و خرید استند لپتاپ دارای کول‌ پد و قدرتمندتر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

درست است که از مزایای استفاده از استندهای فن دار گفتیم اما به هنگام انتخاب و تهیه آن دقت کنید که صدای فن‌های آن را بررسی کنید زیرا که تعدادی از این استندها فن‌های پرسر و صدایی دارند که اقلب آزاردهنده هستند.

درست است که خرید استند لپ‌ تاپ به بودجه و سلیقه شخصی شما بستگی دارد اما تلاش کنید که محصولی را انتخاب کنید و سفارش دهید که از متریال محکم و سطح غیر لغزنده برخوردار باشد تا عمر استفاده از آن افزایش یابد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع استند لپ تاپ به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *