میز لپ تاپ فن دار چیست
راهنمای خرید, مقاله

میز لپ تاپ فن دار چیست؟ – راهنمای خرید میز لپ تاپ مدل کول پد – اولینو

5
(212)

میز لپ تاپ فن دار چیست

میز لپ تاپ فن دار از جمله محصولاتی است که امروزه  با پیشرفت تکنولوژی و افزایش  استفاده از لپ تاپ، محبوبیت خاصی به دست آورده است. بسیاری این مدل میز (میز لپ تاپ  مدل کول پد فن دار) را نمیشناسند، ازین رو در این مقاله بر آنیم تا شما را با این مدل میز لپ تاپ آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتر و شناخت ویژگی های آن اقدام به انتخاب و خرید میز لپ تاپ کنید.

یکی از اشتباهات رایج به هنگام استفاده از لپ تاپ گذاشتن آن روی مبل، تخت و یا قرار دادن آن بر روی پا به هنگام کار کردن با آن است که میتواند آسیب هایی جدی هم به سلامتی بدن شما وارد کند و هم سلامت لپ تاپ شما را به خطر بیاندازد. به همین دلیل است که اگر شما از این دست کاربران هستید احتمالا پس از مطالعه این مقاله  به فکر خرید میز لپ تاپ خواهید افتاد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع میز لپ تاپ به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

آسیب های ناشی از قرار دادن لپ تاپ بر روی پا، مبل یا تخت:

آسیب لپ تاپ

خطر استفاده این چنین از لپ تاپ به هنگام کار، متاسفانه میتواند آسیب های جبران ناپذیر در سلامتی خود شما باشد. قرار گرفتن بدن در حالت غیر طبیعی و غیر استاندارد برای مدتی طولانی، کمر درد، گردن درد، فشار و آسیب به ستون فقرات، اختلال هایی چون سندروم تونل کارپال ( آسیب و فشار به اعصاب گردن، آرنج و مچ دست)، خواب رفتگی ها، بی حسی و درد های دائمی در ناحیه انگشتان و مچ دست را برای شما به همراه خواهد داشت.

نکته بعدی افزایش احتمال آسیب به لپ تاپ و متحمل شدن زیان های مالی و حتی حوادثی خطرناک است. قرار دادن لپ تاپ بر روی مبل یا پتو از آن جهت خطرناک و اشتباه است که یکی از اصلی ترین راه های تهویه هوا و خروج باد گرم تولید شده توسط فن، محفظه های زیر لپ تاپ است که با قرار گرفتن بر روی الیاف راه آن سد شده و نه تنها باعث داغ شدن بیش از حد CPU و مادربورد میشود بلکه به خاطر پرزها و جنس الیاف و داغ شدن و افزایش حرارت آنها احتمال و خطر آتش سوزی بسیار افزایش خواهد یافت.

میز لپ تاپ و سلامت کاربر:

میز لپ تاپ ارگونومیک

میز لپ تاپ فن دار، جز دسته میزهای پرتابل یا پرتیبل (Portable) قرار میگیرد که در ادامه به مشخصات آن اشاره خواهیم کرد. مهم ترین نکته ای که باید به هنگام خرید میز لپ تاپ در نظر بگیرید این است که محصول، توسط یک برند معتبر تولید و در طراحی آن از اصول ارگونومیک استفاده شده باشد. رعایت اصول ارگونومیک موجب میشود که شما به هنگام کار با لپ تاپ تسلط درست و کافی بر کیبورد، مونیتور و موس داشته باشید و بدن شما در حالتی سلامت قرار گرفته و آسیب های جسمی احتمالی به حداقل برسد.

مشخصات و ویژگی های میز لپ تاپ فن دار (کول پد):

  • حمل و جابجایی آسان و راحت
  • سبک و کم جا بودن
  • سیستم خنک کننده با یک یا چند فن
  • طراحی ارگونومیک
  • نصب آسان

اهمیت خرید میز لپ تاپ خوب و استاندارد چیست

میز لپ تاپ

خرید یک میز لپ تاپ استاندارد میتواند از خرید خود دستگاه حائز اهمیت تر باشد چرا که لپ تاپ خود را هر چقدر هم که گران و به روز تهیه کنید اما اگر در نحوه استفاده از آن به نکاتی که پیشتر گفته شد توجه نکنید، سلامت خود و زیان و آسیب به لپ تاپ‌تان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

یک میز لپ تاپ خوب و استاندارد، نه تنها قابل حمل و سبک است بلکه قابلیت تنظیم ارتفاع و تغییر دادن زاویه سطح میز را داراست که به شما این امکان را میدهد که با توجه به فیزیک بدن خود و همچنین محل مورد نظر برای کار کردن، آنها را تنظیم کرده تا بدن و سرتان در راحت ترین و بهترین موقعیت ممکن قرار گرفته و دیرتر و کمتر احساس خسته کنید.

کول پد چیست و چه کاربردی دارد

کول پد لپ تاپ

به دستگاه یا پدهای خنک کننده ای که لپ تاپ روی آن قرار میگیرد و به کمک فن های موجود در خود با به جریان انداختن هوا از زیر باد خنک تولید کرده و باعث کاهش حرارت لپ تاپ میشود کول پد می گویند. از آنجا که اکثر لپ تاپ ها پس از استفاده طولانی مدت و به هنگام استفاده از برنامه ها و بازی های سنگین که موجب افزایش فعالیت CPU  و حافظه داخلی دستگاه میشوند با افزایش فعالیت و حرارت روبرو میشوند، استفاده از کول پد CoolPad  برای جلوگیری از آسیب به قطعات لپ تاپ و باطری، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

حال تصور کنید که با خرید یک میز لپ تاپ فن دار بتوانید با یک تیر دو نشان بزنید و هم محل استقرار لپ تاپ خود را سر و سامان دهید و هم با به کارگیری کول پد و فن های استفاده شده در عملکرد و عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

چند نکته در خرید میز لپ تاپ فن دار و پرتابل

پیش از سفارش و خرید میز لپ تاپ اطمینان حاصل کنید که محصول تولید شده توسط برندی معتبر است و تاییدیه رسمی تضمین سلامت شما و لپ تاپتان را داراست.

در صورتی که تصمیم دارید که به صورت اینترنتی اقدام به خرید میز لپ تاپ کنید، فروشگاه اینترنتی مورد نظر را بررسی و از معتبر بودن آن، کیفیت و اصالت  آن و خدمات پس از فروش مطمئن شوید.

مشخصات محصول مورد نظر خود را یک بار با کارشناسان فروش چک کنید و از کامل بودن امکانات مورد نیاز خود مطمئن شوید.

میزهای پایه دار لپ تاپ در دو نوع فن دار و بدون فن در بازار موجود هستند که ظاهرشان بسیار به هم شباهت دارد. اگر قصد خرید میز فن دار را دارید به این نکته توجه بیشتری کنید.

آیا با خرید این میز امکان استفاده از آن در سفرها را دارم؟

بله. میزهای فن دار مخصوص لپ تاپ قابل حمل و پرتال هستند و به خاطر قابلیت جمع شدن و یا جدا شدن قطعات و همچین وزن و حجم کم، میتوانید به راحتی از آنها در سفرهایتان استفاده کنید.

فن های این مدل میز لپ تاپ چگونه روشن می شوند و کار میکنند؟

کول پدها دارای یک هاب USB هستند که با اتصال کابل آن به یکی از پورت های USB  لپ تاپ، روشن خواهند شد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع میز لپ تاپ به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 212

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *