راهنمای جامع خرید آینه ایستاده
راهنمای خرید, مقاله

راهنمای جامع خرید آینه ایستاده

3
(1)

خرید آینه ایستاده

امروزه یکی از وسایل و ابزار هایی که در دکوراسیون داخلی بسیار کاربردی است آینه می باشد. راهنمای جامع خرید آینه ایستاده کمک میکند تا شما بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید. آینه های ایستاده و آینه های قدی یکی از رایج ترین آینه های موجود در بازار هستند. آینه ها به هنگام تولید با مدل های مختلفی دسته بندی و به تولید می‌شوند.

  • دسته اول آینه ها با جیوه نیترات نقره تولید و به بازار عرضه می شود.
  • دسته دوم آینه ها معمولاً با جیوه تولید می شوند.

در پشت این نیترات ها معمولاً لعابی از جنس مس قرار دارد. سپس یک ماده به نام فونزو به این لعاب اضافه می شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع آینه به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

آینه‌های کاربردی و تزئینی

عموما آینه‌ها به دو نوع آینه‌های کاربردی و آینه‌های تزئینی و دکوراتیو تقسیم می‌شوند. با توجه به  به شرایط محیط، مساحت فضای داخلی، میزان نورگیری محیط، نوع کاربری فضا و سایرعناصر دکوراتیو به کار رفته‌ در فضا مثل مبلمان در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب درست بین این دو نوع آینه از آن جهت حائز اهمیت است که برای داشتن فضایی استاندارد و زیبا، باید اصول اولیه رعایت شده و استفاده‌ای اندازه و مناسب صورت بگیرد.

آینه‌های کاربردی

بیشتز از آنکه به زیبایی و جلوه بصری وابسته باشند برعملکرد به عنوان آینه تمرکز بیشتری دارند و تنها جهت ایجاد بازتاب نور مناسب در فضای مورد نظر و نمایش و انعکاس تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرند. آینه‌های دکوراتیو در نقطه مقابل هستند و زیبایی و جلوه بصری محیط در طراحی و ساختشان بر عملکرد به عنوان یک آینه اولویت دارد.  با توجه به تنوع بسیار زیاد در میان آینه‌های دکوراتیو، بسیاری از این نوع هر دو خواسته شما را برآورده می‌کنند و در کنار زیبایی، کاربرد اصلی یک آینه را نیز انجام داده و یک دکوراسیون داخلی شیک و زیبا برایتان فراهم می‌کنند.

شما می‌توانید با انتخابی هوشمندانه با یک تیر دو نشان بزنید و آینه‌ای انتخاب کنید که در کنار ماهیت اصلی‌اش که آینه بودن است، دکوراتیو بوده و در چیدمان نهایی در دکوراسیون داخلی یک عنصر زیبا و دکوراتیو هم باشد.

نکات قابل توجه در خرید آینه

  • یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید آینه ایستاده و خرید  آینه قدی به آن توجه شود میزان فونزو به کار برده شده در آینه است.
  • نکته حائز اهمین دیگر این است که باید در هنگام خرید آینه ایستاده و خرید آینه قدی به رنگ و پوشش پشت آینه باید توجه کرد و آن را بررسی نمود.
  • بعد از اینکه فونزو به لعاب اضافه شد یک لایه رنگ به فونزو و لعاب اضافه می شود. دلیل اضافه شدن رنگ به لعاب و فونزو این است که از خورده شدن آینه توسط جیوه جلوگیری شود. همچنین رنگ در واقع یک لایه محافظ در برابر عوامل محیطی است.
  • آینه هایی که دارای دو لایه رنگ هستند از مقاومت و طول عمر بیشتری برخوردارند.
  • یکی دیگر از فاکتورهایی که باید در هنگام خرید آینه ایستاده و خرید  آینه قدی با آن توجه شود نوع و جنس رنگ به کار برده شده در آینه است.

بررسی کیفیت شیشه و بازتاب نور از آینه

یکی دیگر از فاکتور ها در هنگام خرید آینه ایستاده و خرید آینه قدی کیفیت آینه است. شما در هنگام خرید  آینه آن را با دقت بررسی کرده و از زوایای مختلف به آن نگاه کنید. تا متوجه شوید که آینه نور را به خوبی بازتاب می دهد. شما می‌توانید در فاصله های مختلف از آینه بایستید و تصویر خود را در آن مشاهده کنید اگر تصویر مطلوبی را مشاهده کردید یعنی آینه کیفیت و ساخت خوبی دارد.

از دیگر نکاتی که باید به هنگام  خرید آینه ایستاده و خرید آینه قدی توجه کرد؛ عدم وجود لکه های سیاه داخل شیشه است. دلیل ایجاد این لکه های سیاه داخل شیشه این است که، ممکن است لایه جیوه و نقره از داخل خراشیده شده باشند. این امکان وجود دارد که در طول زمان این لکه های سیاه به وجود بیایند. پس باید در هنگام خرید آینه قدی و خرید آینه ایستاده لکه های سیاه داخل شیشه توجه بسیار زیادی شود.

  • نکات قابل توجه هنگام خرید آینه
  • هنگام خرید آینه ایستاده و آینه قدی یکی از نکته هایی که باید به آن توجه شود اندازه آینه است.
  • هنگام خرید آینه یکی از فاکتورهایی که بسیار حائز اهمیت است نوع شیشه آن است. البته لازم نیست که شما در این زمینه متخصص باشید تنها لازم است که دقت کنید که سطح شیشه کاملاً صاف، شفاف و از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

قیمت خرید آینه ایستاده و آینه قدی به فاکتورهایی که در بالا گفته شد بستگی دارد. اگر کیفیت ساخت آینه از مواد خالص و با کیفیت باشد طبیعتاً قیمت آینه بالاتر خواهد بود. پارامتر دیگری که در قیمت آینه ایستاده تاثیرگذار است، طرح و جنس قاب آینه است.

قاب آینه‌ها می‌توانند چوبی یا فلزی باشند و یا شیشه‌ای و حتی آینه کاری شده؛ پس تمام این فاکتورها بر روی قیمت آینه قدی یا قیمت آینه ایستاده موثر خواهد بود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع آینه به فروشگاه اولینو مراجعه کنید

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد امتیاز 1

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *